Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Ideološki napadi na veronauku pod maskom brige za vaspitnu ulogu škole

Komentari (67) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 sreda, 30 decembar 2015 15:25
Cviko
Mene Verbić i verbići ne brinu. To su likovi koji dođu, naprave to što naprave i odu a Vera u Boga ostaje, ma šta da urade. Patrijarh Pavle gledajući bogate sveštenike, kazao je šta bi ti imali da se nisu zakleli na skromnost? U ovome, donekle leži problem održavanja Vere u Boga. (Vernici izbegavaju takve sveštenike). Kad Verbić negativno govori o religiji onda je to napad a kad sveštenici zgreše onda je to razlog za kajanje posle kog sledi praštanje. Pa oprostite onda i Verbiću. I on se vozi u "besnim kolima". Nema razlike. A Vera u Gospoda ostaje, drugi svet.
Preporuke:
37
20
2 sreda, 30 decembar 2015 15:40
Pravdoljub
Da razjasnimo, pre svega, neke cinjenice.

Tzv. "veronauka" nije nikakva nauka, nema veze sa naukom,
nije nikada imala, niti ce ikada imati.

Tzv. "veronauka" je stoprocentna ideologija
i oduvek je sluzila zatiranju racionalnog misljenja.

Ako zelimo da nam skole sluze za zatiranje racionalnog misljenja,
onda treba da povecamo kolicinu tzv. "veronauke".

A ako kojim cudom (za Srbiju bi to zaista bilo cudo)
zelimo da razvijamo kriticko i racionalno misljenje,
onda tzv. "veronauka" nema sta da trazi u skolama,
bas kao ni drugi vidovi ispiranja mozga koji su sada zastupljeni.
Preporuke:
56
74
3 sreda, 30 decembar 2015 15:57
Vera vs. ideologija
Naravno da u liberalnim školama nije mesto veronauci, kao što nije bilo mesta za nju ni u komunizmu. Uopšte, doba ideologija donelo je sa sobom materijalni pogled na društvu, tojest bescinjno stremljenje ka stvaranju raja na zemlji. Ideologije su u poslednjih 200 godina uspele samo da izazovu milionska stradanja. Ali zadatak naših upravljača, je da od Srbije načine post-hrišćansko društvo. Komunisti su to radili golom silom i nije se pokazalo kao uspešno. Liberali su mnogo mudriji, oni razaraju tradicionalne identitete postepeno. Obrazovni sistem je samo jedan delić slagalice u tome, a naravno da se veronauka i religija nikako ne uklapaju u takav sistem.
Preporuke:
48
15
4 sreda, 30 decembar 2015 16:10
ZEMUNAC
Uloga religije je da ljudi postuju moral i druge osobe i njihova prava,ali i da puste BOGA da im pomogne u drugom zivotu.OVDE Svet kontrolise DJAVO,ali BOG samo sto nije dosao da nas oslobodi!Nisam protiv da SVAKO IZABERE da li veruje u BOGA ili ne,ali nema razloga da nas NIKO INDOKTRINIRA raznim neosnovanim predpostavkama u skoli.Lepo je Marks to nazvao opijumom za mase!Nije to provereno znanje,da bi se u SKOLI NAMETALO ucenicima,a ima i raznih religija.Vise sluze da zavade,nego da pomire ljude na planeti!
Preporuke:
15
68
5 sreda, 30 decembar 2015 16:29
Mićko
Ima je previše! Ne brani neodbranjivo. Pitaje te vajne sindkilaiste iz prosvete, a među njima ima naročiti agilnih veroučitelja, zašto nikome mimo njih - već zaposlenih, a sa manjkom časova - ne daju da se u prosveti zaposli. Nekome mladom ko bi hteo da živi i radi, i ko je pošteno stekao svoju diplomu. Najgori licemeri. Koa stalo im je do dece, potomstva, mladih, kulture, opteg društvenog dobra. Jeste - ako se to meri brojem crvenih koje će da im se slože u džep. Ništa duto njih ne zanima.
Preporuke:
31
16
6 sreda, 30 decembar 2015 16:42
el srbinjo
jasan i precizan, odličan tekst. ovi što veronauku tumače dogmatski i sa ideoloških pozicija nisu merodavni.
Preporuke:
37
23
7 sreda, 30 decembar 2015 16:45
o pameti
Deca su preopterećena, imaju previše predmeta, previše gradiva, i previše časova.
Građansko je potpuno suvišno, malo ko ga shvata ozbiljno, ne drži se često, nastavnici su svakojaki restlovi svega i svačega.
I u nastavi veronauke ima svega i svačega, raznih filozofski i demokratski nastrojenih veroučitelja koji, sa stanovišta Crkve, slušaju i gledaju satanističke materijale i prenose ih deci.

Rešenje: učenici treba da imaju manji broj nacionalnih predmeta, koji bi bili obavezna osnova obrazovanja (srpski, matematika, informatika, nauka, strani jezik, društvo, umetnost), a sve drugo prema izboru, pa ko šta i koliko hoće, i šta i kako položi tako mu se unese u svedočanstvo.

Razlozi g. Verbića su čista glupost, socijalistička ideologija.
Preporuke:
28
22
8 sreda, 30 decembar 2015 17:07
Milovan 141
Kako ljudi postaju religiozni? Dok su još deca,roditelji i sveštenici im kao levkom sipaju u glavu raznorazne bajke. A deca veruju sve odraslima. Vera u odrasle, naročito roditeljima, je programirana u našim genima. Vera u odrasle ih spasava od nesrećnih slučajeva, npr. da se ne bi opekli. Nažalost, vera u bibliske događaje ih neće sprečiti od nasilja, kao što se može videti kroz čitavu istoriju religioznih pokreta. Kad deca odrastu, ona i dalje veruju u većinu stvari koje su im odrasli sadili u glavu. Zaključak: veronauka je indoktrinacija mladih.
Preporuke:
22
45
9 sreda, 30 decembar 2015 17:14
Tošiba
Bravo Milovane ovako mi programiramo i svoje robote. Odlična misao ljudi su roboti, rade sve što im neko kaže kad su deca!
A da li su Vama roditelji govorili da nema Boga pa ste se opametili, ili ste sami došli do zaključaka? Samo pazite, ako su Vam roditelji to rekli, znači da su Vas indoktrinirali ateizmom. S druge strane, ako ste biće koje slobodno misli i zaključuje, onda Vaša prvobitna teza otpada.
Preporuke:
42
18
10 sreda, 30 decembar 2015 17:18
cmok Toronto
I nevernici idu u Raj..ako su savestni..Reče Papa.
Crkva je trula kao i sve drugo u trulom sistemu i narodu..
Sve je do *individualnih* misli i delovanja..
Ako je za utehu...i *čopor* je truo.
Ako je za *strah*..Sve znamo a ne možemo ništa.
Srećna Strašna 2016.
Preporuke:
16
27
11 sreda, 30 decembar 2015 17:27
Pepeljuga
Ne znam da je nekog veronauka iskvarila. Neke druge stvari jesu, uključujući i kućno
(ne)vaspitanje. U svakom slučaju mogućnosti izbora veronauka/građansko vaspitanje treba da postoji, i nema opravdanih argumenata protiv, a bilo bi najbolje kada bi deca mogla da slušaju i jedno i drugo, i kad bi nastavnici oba predmeta bili manje zahtevni, a više posvećeni deci i načinu kako da veronauku ili građansko vaspitanje približe deci i da ih zainteresuju za materiju kako bi deca to što lakše savladala. Tada diskriminacije sigurno ne bi bilo. Moguće je da su naši nastavnici nedovoljno motivisani - previše opterećeni egzistencijalnim problemima, ali to ne može biti izgovor kada su deca u pitanju.
Razmišljanje o ukidanju veronauke je vid ideloške netrepeljivosti koja je konstantno prisutna i pored svega što se čini da se razlike prevaziđu. Svako ima pravo na obrazovanje i pravo na slobodu misli i veroispovesti, a to podrazumeva i pravo izbora vaspitnog sadržaja u školama. To nije nazadovanje, naprotiv.
Preporuke:
32
15
12 sreda, 30 decembar 2015 17:29
Pera
U Nemačkoj i Austriji, veronauka ne samo što nije izbačena iz škola, nego je OBAVEZAN predmet, za sve! Mislite o tome "reformatori".
Preporuke:
50
16
13 sreda, 30 decembar 2015 17:41
Forever Jang
Svaka čast gospodine Stevanoviću. Čestitke i za izbor teme, i za način kako ste je obradili.
Napad na veronauku ne čini Verbić, već on izvršava naloge britanske obaveštajne sužbe preko Blerovog Diliveri Junit, koji deluje unutar vlade Srbije. Uostalom i komunisti su zabranili veronauku po naredbi britanske obaveštajne službe, 1945.
Zapanjuje nepoznavanje (ukoliko nije reč o zloj nameri) koje komentatori ispoljavaju o ovom problemu. Ne može veronuka nikoga da natera da bude religiozan. To je individualna stvar čoveka. Slobodnu volju je Bog ostavio čoveku. Ono što veronauka ima za cilj je da decu uči vrlinama, kao što su: ljubav, praštanje, požrtvovanje, rodoljublje, porodične vrednosti... To su upravo one osobine koje treba iz Srba istisnuti, kako bi postali prosta masa za manipulaciju u nadirućem globalizmu.
Pozivam SPC da nas zaštiti od ovog nasilja, da nam omogući da decu vaspitavamo u hrišćanskom (ili islamskom) duhu , a ne da nam decu vaspiitava ulica, rijaliti, mediji,Verbići, Vučići...
Preporuke:
52
9
14 sreda, 30 decembar 2015 17:47
Zoran Đorđević
Pravdoljub
Tzv. "veronauka" nije nikakva nauka, nema veze sa naukom,
nije nikada imala, niti ce ikada imati.
Ovo i sve ostalo kao da sam ja pisao. Potpisujem dvaput.
Preporuke:
20
40
15 sreda, 30 decembar 2015 17:49
Zaključak
Iz većine komentara nameće se zaključak da je vera u stvari ideologija, a da je idologija nepobitna istina. Sjajno!
Preporuke:
17
11
16 sreda, 30 decembar 2015 18:08
sveto praznoslovlje
sreda, 30 decembar 2015 Forever Jang
Pozivam SPC da nas zaštiti ...,


Na žalost, sve češće se dešava da SPC ne može ni sama sebe da zaštiti. Od sebe.
Poslednji primer je davanje blagoslova za preimenovanje jedne beogradske srednje škole, kako čujem, u uslovima kada je direktor veoma smutna ličnost, sklona raznim vrstama zloupotreba.
Preporuke:
29
7
17 sreda, 30 decembar 2015 18:13
O
Praznoslovni potpuno si u pravu. Treba braniti broj 15 u 15. Beogradskoj gimnaziji i po cenu života! Hej, taj broj nas je vodio kroz glavne nedaće našeg naroda, kako sad odjedanput da ga zaboravimo zbog nekog tamo patrijarha Pavla. Samo da se Vlasi ne dosete i zamene 15 sa 16, onda smo pukli sigurno!
Preporuke:
10
17
18 sreda, 30 decembar 2015 20:49
Boško
Najveći protivnici veronauke su idolopoklonici, koji su iz sekte komunističkog bandita tita, postali idolopoklonici Miloševića, da bi završili kao idolopoklonici Vučića.

Idolopoklonici su "vernici" do poslednjeg opljačkanog dinara, totalno su amoralni i anacionalni i svejedno im je šta će da bude i sa državom, narodom i decom dok su njima puni džepovi i "puno srce" svog idola koji im omogućava ono što oni smatraju "boljim životom".

Projekat Komunističke partije Jugoslaviji iz Drezdena 1928 je urodio plodom, jer bivši ateisti i "internacionalisti" se samo deklarativno izjašnjavaju na popisima, kao Srbi i pravoslavci, iako ni jedno ni drugo odavno to nisu...
Preporuke:
39
12
19 sreda, 30 decembar 2015 20:56
joko
odgovor "O":

Nije sve tako jednostavno; niko ne poriče ime i svetost Patrijarhovu, već, nasuprot, zloupotrebu njegovog imena i svetosti u loše svrhe, iz loše namere, iz lične potrebe loših pojedinaca da pokriju svoja loša dela.
Preporuke:
19
12
20 sreda, 30 decembar 2015 21:46
slađana vidić
Ono, što ja čitam između redova je da Srbi podsvesno krive Boga za sve svoje nedaće, jer na koji način objasniti da apsolutno svi imaju odgovore po pitanju religije ali većina ne zna da li će imati sutra šta da jede i od čega će da živi, a naročito im ne pada na pamet da pozovu svoju vlast na odgovornost recimo za pronevere, malverzacije, saradnju sa okupatorom i sl.kada već verujemo njima više nego sebi.Teorijski gledano, uzmimo za primer sledeću situaciju izbacili smo Boga iz prosvete, života i iz Srbije.I, šta posle? Da li će sreća i prosperitet da zakucaju na naša vrata i koga ćemo sledećeg da okrivimo za nesreću? Izbacimo popove, pozatvaramo Crkve, rasturimo Manastire, prestanemo da se krstimo i da se molimo i slavimo.Ko će da da odgovor šta posle? Da li neko pouzdano može da tvrdi kako je svet nastao?Da li može da tvrdi da je čovek svemoguć i da ima pravo da eksploatiše sve i svakoga?I konačno naš put bez alternative je u Uniju, a nju vode katolici koji bombarduju pre nego pitaju
Preporuke:
30
6
21 sreda, 30 decembar 2015 22:12
Zoran
Ja nisam vernik, a nisam ni pobozan. Medjutim ja ne tvrdim da bog ne postoji.

I ja verujem da postoje neke univerzalne moralne vrednosti koje su bas definisane u onih 10 zapovesti, a i druge religije imaju slicne vrednosti.

Tako da je lepo toga se drzati. I pametno.

Gradjansko vaspitanje ne nudi nista priblizno tome. To je vise bezanje od takvih vrednosti i zalazenje u vrednosti koje nisu za sva vremena.

Tako da sam ja svoje dete dao da slusa i uci pola godine bibliju ovde u Americi i nije mi zao. Vrlo sam srecan zbog toga, posebno kada sam cuo sta su ucili, jer ja to nisam imao priliku.

Recimo: Ko je vise pogresio, onaj koji je obecao i nije uradio ili onaj koji nije obecao a uradio?

Po meni je bilo da onaj koji je obecao a nije uradio. Ipostavilo se da je isto. Sto i nije da nije.
Preporuke:
24
8
22 sreda, 30 decembar 2015 22:58
Njegoševo upozorenje
"Krivu kletvu na dom ne ponesi,
jer je muka s Bogom ratovati"!
Preporuke:
23
3
23 sreda, 30 decembar 2015 23:00
Causa Spectandum
@ Pravdoljub
Da razjasnimo, pre svega, neke cinjenice.

Tzv. "veronauka" nije nikakva nauka, nema veze sa naukom,
nije nikada imala, niti ce ikada imati.

Vidite, Vi se pojmovno lako gubite.
Pokusajmo sa recju veroucenje, pa potrazimo sinonime za rec ucenje, kao sto su nakukvanje, nauk, nauka. Ako malo dublje podjemo, videcemo da se rec naucnik upotrebljava kao sinonim za segrt.
Skoknemo li kod komsija hrvata zapazicemo da oni imaju vjeronauk, a ne vjeroznanost.

Porazmislite, koliko je Vasa teza leksicki ne utemeljna i veoma ne jasna.

Mi veoma mnogo koristimo razna "logije" kao sinonim za nauku (znanost), mada nauka i znanost nemaju ni isti koren, ni isto znacenje.
"Logije" poticu iz veoma kompleksne grcke reci, Logos, koja se u krajnjoj instanci poistovecuje sa Bogom, ali ima jos mnozinu znacenja, koja uglavnom zavise od konteksta.

Zelim reci da su veronauka i, uslovno, verologija, a na sta ste vi mislili, dve razlicite stvari.
Preporuke:
18
4
24 sreda, 30 decembar 2015 23:11
NAPOSLETKU
Umesto komentara:
https://pletenijesloves.wordpress.com/2015/12/14/%D0%BE-%D0%BA%D0%BE%D0%B1%D0%BD%D0%B8%D0%BC-%D0%B8%D0%BC%D0%BF%D0%BB%D0%B8%D0%BA%D0%B0%D1%86%D0%B8%D1%98%D0%B0%D0%BC%D0%B0-%D0%BD%D0%B5%D0%BA%D1%80%D0%B8%D1%82%D0%B8%D1%87%D0%BA%D0%BE%D0%B3-%D1%83/
Preporuke:
6
1
25 sreda, 30 decembar 2015 23:34
Hrizostom
Ni veronauka ni građansko nemaju šta da traže u školi!

Nijedno dete nije postalo bolje zbog ta dva "predmeta", tj. dogme i indoktrinacije. Samo ona koja suimala roditelje kući da im objasne šta i kako su NAUČILA šta i kako.

Popovi i neoliberali neće pomoći nikome. Nisu ni pre stopedeset godina, kako je Nušić svedočio. Naprotiv.
Preporuke:
15
21
26 sreda, 30 decembar 2015 23:38
bez žurbe!
sreda, 30 decembar 2015 O
15. Beogradskoj gimnaziji!!


Stvar je u tome da treba načelno biti protiv promene stalnih imena. Zašto menjati utvrđeno ime određene ustanove kad se predloženo ime može dati novoj, od početka? Praktičnije, civilizovanije, jeftinije je. Setite se odvratnog primera s Bul. Z. Đinđića na N. Bgd., čije ime stoji uz Teslu, Pupina i Milankovića!

Imamo loše iskustvo s menjanjem imena svemu, otuda i konfuziju između generacija. Jedna generacija pola života živi u jednoj ulici i ide u jednu školu, a drugu polovinu u drugoj ulici iako se nisu mrdnuli s mesta. A njihova deca idu u istu školu koja se sada drukčije zove! Da ne govorimo o imenima gradova i drugih brojnih ustanova, pa i preduzeća. Opšta konfuzija i diskontinuitet.
Što se tiče Patrijarha Pavla, treba se plašiti skorojevića koji će sada, samo kad lavina krene, davati njegovo ime svemu i svačemu.
Mogao je lepo Most preko Ade da nosi njegovo ime i to bi bilo dovoljno.
Preporuke:
15
7
27 sreda, 30 decembar 2015 23:42
Njujorčanin
Gospodine "O", šta mislite kako bi reagovali građani Njujorka da neko predloži da se Peta avenija ne zove tako, već nekako drukčije?
Preporuke:
15
9
28 četvrtak, 31 decembar 2015 01:06
Zoran
Kazu evolucisjko objasnjenje je da se homoseksualizam razvio kao polsedica brige da dete opstane jer nije imalo roditelje.

To je toliko glupo da nijedna religija ne moze prici ovoj logici. Religija je mozda nesto kao bajka, ali ovoliko glupo nije sigurno.

Kakve veze ima homoseksualizam sa zeljom da se detetu pomogne?
I kakve veze ima heteroseksualizam sa zeljom da se detetu pomogne? Nikakve. I jedno i drugo je definisano samim rodjenjem.

Niko ne vodi ljubav zbog deteta, ni pederi ni normalni. A dete moze i jedan roditelj/staratelj da ocuva nije neophodno da ih bude dvojica/dve. Neophodno je samo dvoje da se rodi dete, a posle i jedan moze da ocuva.

Strasno, ali strasno, prosto neverovatno.
Preporuke:
18
4
29 četvrtak, 31 decembar 2015 01:17
Zoran
"Tzv. "veronauka" nije nikakva nauka, nema veze sa naukom,
nije nikada imala, niti ce ikada imati."

Veronauka nudi neke vecite vrednosti kojih bi ljudi trebaolo da se drze. Nauka ili ne to je pozitivno. Pa nije ni nauka uvek pozitivna i ne donosi uvek pozitivne stvari.
Preporuke:
17
7
30 četvrtak, 31 decembar 2015 01:24
Zoran
Ima jos jedna zakonitost. Najveca carstva su propala tacno kada su razvrat i nemoral bili na vrhuncu. Egipat, Rim, Grcka,...Vavilon,...svi.

Dakle, postoji neki nepisani zakon, nedokaziv: ako radis nenormalno, nemoralno, neposteno, neprirodno, ti onda nestajes.

Ali to je toliko jak zakon, kao 2+2=4.

Samo se sklonite dok prodje oluja. Ona bude i prodje. Posle idemo normalnim putem.
Preporuke:
18
5
31 četvrtak, 31 decembar 2015 01:32
Zoran
"Ako zelimo da nam skole sluze za zatiranje racionalnog misljenja,
onda treba da povecamo kolicinu tzv. "veronauke". "

Da li si cuo za Ojlera, Kosija, Lobacevskog, Pupina, Teslu, Galoa,...

Mnogi od njih su ziveli u 17. 18. veku,...

To su naucnici koji se nece ponoviti nikad. Ali NIKAD.

U vremenu u kom su ziveli religija bila ekstremno uticajna i svi su odgajani da veruju u boga. SVI. Znas i sam kakva je religija bila u 17., 18., 19. veku.

I oni su pronalazili genijalna resenja u matematici, elektrotehnici, ...?

Pa kako oni ne izgubise racionalno misljenje?

Imas li objasnjenje?

Nemas, naravno.
Preporuke:
21
9
32 četvrtak, 31 decembar 2015 01:40
Zoran
"Ako zelimo da nam skole sluze za zatiranje racionalnog misljenja,
onda treba da povecamo kolicinu tzv. "veronauke". "

I kad smo imali komunizam, pod Titom, gde nestadose ti sa racionalnim misljenjem? A tada se nije verovalo u boga.

Pa trebalo je vise biti onih sa racionalnim misljenjem.

Ali mi tada nismo dobili ni Teslu, ni Pupina ni Milankovica ni Pancica.... Nista slicno njima.


Gde nestadose racionalisti?
Preporuke:
15
7
33 četvrtak, 31 decembar 2015 01:54
Zoran
"Ako zelimo da nam skole sluze za zatiranje racionalnog misljenja,
onda treba da povecamo kolicinu tzv. "veronauke". "

Slusaj sledece: Jel znas kada su ziveli Arhimed, Pitagora, Euklid...?

Znas da su oni tada prinosili zrtve bogovima, imali na desetine bogova.

Pa se Pitagora, Euklid, Arhimed pamte kao najveci genuijalci svih vremena. I posle 2000 godina.

Znas li da 2000 godina ljudi nisu mogli da da dokazu Euklidov postulat. DVE HILJADE godina se mucili jednobosci zbog tog koji je veorvao u vise bogova.

Procitaj malo o Euklidovom postulatu. 2000 godina su ljudi dokazivali taj njegov postulat i NISTA. Tek Lobacevski resio problem(opet verovao u boga).

I kakve veze ima religija sa racionalnim misljenjem?

Jel ti Aleksandar Makedonski verovao u boga? I jedan najgenijalnijih vojskovodja svih vremena. Cezar mu plakao na grobu jer nije uradio ono sto on u njegovim godinama.

I kakve veze ima religija sa racionalnim isljenjem?
Preporuke:
13
7
34 četvrtak, 31 decembar 2015 02:04
Zoran
Njujorčanin
Gospodine "O", šta mislite kako bi reagovali građani Njujorka da neko predloži da se Peta avenija ne zove tako, već nekako drukčije?

---------

Ja mislim kad bi svakom iz pete Avenije dali po 20.000 dolara niko ne bi pravio problem. Sta ti mislis?
Preporuke:
11
5
35 četvrtak, 31 decembar 2015 02:25
Zoran
Znas li da upadni i odbojni ugao svetlosti nisu otkrili Zapadnjaci, nego Arapi?

Znas li otkud rec alkohol? Nije zapadnjacki, arapska rec.

Otac hemije? Abu Musa Džabir ibn Hajan. Rodjen u vreme islama.

Znas li otkud rec Algebra? Nije zapdnjacka. Al-Dzabr, arapska. Oni su kreirali osnove algebre.

Znas li zasto se spaljen Djordan Bruno? Crkva nije prihvatila da neko misli drugacije. Ali on nije poricao Boga i verovao je u njega, pa je ipak otkrio sve i svasta.

Njutn isto verovao u boga.

I ljudi ne shvataju da je sustinu nemoguce dostici. Tako da ce uvek biti: Tamo gde prestaje znaje, neka pocne verovanje.

Postoji tu jos jedan problem: Znanje zna da pogresi, pa se u istoriji stvari ispravljale cak i u egzaktnim naukama.

Sve u svemu, samo budala veruje u dostizanje apsolutne istine. Ja znam da ljudski rod to nece moci nikad. Zato ti ostaje da verujes i u nauku, na isti nacin kao i u boga.
Preporuke:
16
6
36 četvrtak, 31 decembar 2015 10:40
DrJelaBisic
Nas,savremeni,srpski pogled na religiju(bolje-religije(?)kontaminiran je komunizmom,koji je tu ostavio veliki uticaj,i"legao"na jednu solidnu antiteisticku osnovu.I pre 2.sv.r. Srbi su bili ne samo manje verski fanaticni-vec po dubini svoje religioznosti nisu nikada mogli da se porede sa Rusima ili Grcima,kao posldica opste neobrazovanosti i nedostatka svoje,sopstvene drzave.Srbima je,od gubitka srednjevekovne drzave,religija sluzila za odrzavaje nacionalnog identiteta.Time su zgubili i crkva(religija)i nacionalni idenitet.Smatram da zbog znacaja religije,njenog prisustva,njenog istorijskog znacaja,cak i deca roditelja koji vaspitavaju u ateistickom duhu treba da istu dobro poznavaju.Neozbiljno je da negirate nesto zato sto vam to tata kaze.Treba da poznajete religiju,da bi mogli u diskusiji sa vernicma da je negirate.Naravno da bi pravo meto za sistematsko obrazvanje,ucenje bilo cega trebala da bude skola,ali to je posebno pitanje.Mislim da kod nas veronauka treba da se uci van skole
Preporuke:
6
3
37 četvrtak, 31 decembar 2015 10:58
Pera ložač
četvrtak, 31 decembar 2015 01:04 Zoran
Ja mislim kad bi svakom iz pete Avenije dali po 20.000 dolara niko ne bi pravio problem. Sta ti mislis?


Ne znam, nisam siguran da bi većina pristala, kao i da bi to dopustilo javno mnenje, i gradske vlasti.

Zato sam siguran da u Srbiji po pravilu niti šta nude, niti pitaju građane, niti uvažavaju javno mnenje. Vidi pod "Bul. Zorana Đinđića". Ili, pod ta gimnazija o kojoj se priča.
Preporuke:
10
2
38 četvrtak, 31 decembar 2015 11:01
pedjauae
@Zoran

Hvala puno, ustedili ste mi grdno pisanije, potpisujem sve sto ste napisali.
Preporuke:
5
3
39 četvrtak, 31 decembar 2015 11:06
kljukanje
sreda, 30 decembar 2015 Hrizostom
Ni veronauka ni građansko nemaju šta da traže u školi!
Nijedno dete nije postalo bolje zbog ta dva "predmeta", tj. dogme i indoktrinacije. Samo ona koja suimala roditelje kući da im objasne šta i kako su NAUČILA šta i kako.


Stvar i jeste u tome da se deca odvoje od roditelja i šire porodice, i od njihovog uticaja. Zato se deca danas izmeštaju u državne ustanove maltene odmah po rođenju. Baš radi indoktrinacije, otuđena država stvara građane po svojoj meri, da joj služe, budu "prilagođeni", i da budu manje misleći, moralni, drugim rečima - problematični.
Preporuke:
16
6
40 četvrtak, 31 decembar 2015 21:46
DrJelaBisic
...a i da sve ostalo treba da se uci van onoga sto su nase skole.Ne bih iznosila detalje pada nase skole,od 44. do danas.Ni pre 2.sv.r.nismo bili nesto posebno,i ni ne mozmo da budemo,jer je skola nadgradnja,a nasa baza bas nije niti moze biti.Ta razgradnja skole nije bila slucajna,iz neznanja ili siromastva-ona je bila(i ostala)ideoloski motivisana,sa parolama borbe protiv elitizma,i sl.U toku decenija,od 44.do 90.,nivo je sve vise padao,kvalitet se osipao,dok se nije stiglo do shuvarica,koje su,takodje,.bile ideoloski motivisane.I onda,sa povratkom u kapitalizam,potpuno smo izlozni vetrovima koji duvaju svetom,i unistavaju i skostva ozbiljnih zemalja,kao sto su Francuska ili Britanija.Amerikanizacija skolstva kod nas pada na plodn tlo i donosi ovo sto vidimo-potpunu propast,haksljevsko-orvelovsku negaciju samog pojma skole,koja prestaje da bude ustanova u kojoj se vaspitavaju i obrazuju buduci gradjani,i postaje institucija predvidjena za upropascavanje novih generacija,
Preporuke:
6
3
41 četvrtak, 31 decembar 2015 21:55
DrJelaBisic
...i njihovo udaljavanje od znanja i zelje za njim.Ne razumem srpske roditelje,vernike i ateiste,koji fatalisticki("Pa sta da se radi?")dozvojavaju i posmatraju sunovrat svoje dece,manipulacije sa njihovim mentalnim zdravljem,stalno smanjenje programa i zahteva(pa danas,bez inicijative retkih roditej,vise nemamo ni inelektualce za izvoz).Privatne skole su dozvoljene,procedura verovatno nije probem,mogu da budu nezvanicne,i ima ih u neposrednom okruzenju(u Hrvatskoj,npr).Zasto niko ne cini nista da svoju decu izvuce iz moralne kaljuge,u koju ih gura skola,da ih zastiti od droge(i drugih neprimerenih,nepozeljnih uticja,da ih sto vise obrazuje....
Preporuke:
6
2
42 petak, 01 januar 2016 05:03
DrJelaBisic
Vera u postojanje Boga j osnova svake religioznosti.Sve sto sledi u religijama je ljudsko delo:svi rituali,stil gradjjevina,hijerarhje versjh rganizcija,"svete knjige'i Sl stvorio je covek,i po tome se religij medjusobno razlikuju.Nisu sve religije iste,jer neke od velikih savremenih religija imaju u svoje sisteme ugradjene stavove koji,nesporno,nisu tacni.Posto su to apsolutni sistemi-ako jedan deo nije moguc i tacan ceo sistem pada.Do danas ni vernici(teist)ni ateisti nemaju DOKAZ o postojanju Boga,jer takav dokaz,sa tacke logike,nije ni moguc i nikada nece ni biti moguc.Dokazi tipa prisustva odredjene hemjske marije ili vrste energije u vazduhu,ili prisustva odredjene vrste mikroorganizama u nekom mt=aterijalu nisu odgvarajuci za dokazivanje postojanja Boga,ne mogu da se primenjuju.To je kao kad bi ste rucali viljusskarom ili bagerom.Savremena nauka daje jake indicije da je ateisticki pristup neosnovan,i da stvari nisu mogle i ne mogu da se odigravaju onako kako ateisti tvrde.
Preporuke:
4
6
43 petak, 01 januar 2016 05:12
DrJelaBisic
...Na pr toliko obozavana od strane ateista(a i nekih teista)teorija evolucije je danas potpuno obesmisljena napretkom savremene genetike(od koje se,naprotiv,ocekivalo da ovu teoriju potvrdi)i teorijom verovatnoce,kao i geoloskim,paleontooskim dokazima.
Preporuke:
3
4
44 petak, 01 januar 2016 10:43
DrJelaBisic
Konstatacija u naslovu da je ovde u pitanju "briga za vaspitnu ulogu skole"je tacna,a netacno je da je u pitanju"maska".Nema tu nikakve maske i maskiranja-nasa vlast se slaze sa zahtevima stranog faktora(ko svaka odana okupatorska vlast)kako treba da izgledaju,kako treba da misle nasui buduci gradjani,nasa deca.Uotlom,okupatori su nesporno dosledni,jer isto ocekuju i od svoje populacije,od svojih gradjana.Opijanje i drogiranje vikendom,polne "slobode";poged na svet koji velica vecitu mladost i zdavlje;uzivanja,koja su cilj sama sebi,Niski moralni profil,gde je sve dozvojeno ako kompanja/karijera/drzava to traze ili ocekuju.Uostalom,proctajte Vrli novi svet Oldosa Hakslija-i tamo postoji seksualno
"vsspitanje"dece pretshkolskog uzrasta.Upravo ovo sto danas gledamo.(Svaka cast kako je predvideo!)Nije logicno od sadasnje vlasti ocekivati nista drugo-ona radi ono sto joj je u programu.Pa zato oni,koji se tom programu protive moraju da imaju svoju inicijativu,svoje skole,svoje programe,..
Preporuke:
4
4
45 petak, 01 januar 2016 10:52
KOMUNISTA
Odmah da kazem da sam agnostik.Verujem kako osecam i u nauku i u religiju.Ponasam se u skladu onih 10 zapovesti koje smatram kosmickim vrednostima i koje sadrze u izvesnim varijacijama i druge vece religije.I ako sam komunista,vaspitavan sam po njima i u skoli i u kuci.To su moralne vrednosti(duhovne).Sto se teksta tice potpuno sam saglasan sa svim rcenim,osim sto mislim da nije mesto veronauke u skolama vec pri verskim zajednicama pa svako neka uci po svome ako zeli.Religija i drzava su bar deklarativno odvojene,zar ne?Zalazem se za povracaj autoriteta skole i profesora-vaspitaca,discipline u skolama,vise ucenja osnovnih nauka i vise vremena za kreativno-vaspitni rad s decom kroz razne sekcije.Sve prilagodjeno uzrastu i mentalnoj zrelosti.Vecu i jacu saradnju skole i roditelja a manje kukanja o opterecenosti bilo cijoj.Sexom ne indoktrinirati decu predskolskog i nizeg skolskog uzrasta.Sami ce pronaci svoj put u tome i interesovanja.Mnogo ih je vaznije uciti korektnim medjupolnim odno
Preporuke:
5
2
46 petak, 01 januar 2016 11:48
DrJelaBisic
...svoje predavace,svoje skole.To postoji svuda.Za komunistu:Potpuno se slazem.Inace smatram sebe vernikom,a u prethodnoj fazi sam bila(ubedjeni)ateista.Ne bih o licnim stvarima-nije ovo(auto)biografski blog.Medjutim,zamislite da smo mi ocekivali od Otomanske imperije da nam obrazuje decu.Naravno da je to bilo potpuno nemoguce,niko to nije ni ocekivao.U AU imperiji,medjutim,mogli smo da se uklapamo,jer je razlika bila manja(drzava je bila hriscanska)a pored toga Srbi su imali crkvenu autonomiju i svoje,srpske skole.Sada od Svojih okupatora ocekujemo da vode brigu o nasoj deci,da ih moralno ne deformisu,da ih siroko obrazuju i sl.To je apsurd.Okupator radi svoj posao,tako mora da bude,a mi moramo da vodimo racuna o sebi.
Preporuke:
8
2
47 petak, 01 januar 2016 14:20
primitivna ideologija primitivnih spodoba
Najpročišćenija ideologija je religija koja u glave ljudi vekovima sipa otrov i podstiče ih na međusobnka klanja i istrebljenja.
Preporuke:
3
10
48 petak, 01 januar 2016 18:23
IP
Da vi znate kakve kadrove SPC šalje za veroučitelje, i vi bi tražili njeno ukidanje. Bar ove SPC veronauke.
Preporuke:
2
5
49 petak, 01 januar 2016 23:08
šklj
.... radikalni neo-liberalizam je `komunizam` 21. veka; sav lažan, ne samo kao `levica`... Istinu ne mogu da podnesu, otuda je i ova kampanja protiv veronauke, u ovom `proverenom` opitnom kazanu... Jadno... A u kakav `projekat` ulaze, kao neprijatelji Božji, ni sami ne znaju....
Preporuke:
6
2
50 petak, 01 januar 2016 23:39
to što ne mogu u nekim zemljama EU, satanisti pokušavaju, ovde, na `periferiji` - smetlištu EU... ? Treba uvesti ruski `precendent` i `deklaraciju` za svaki takav projekat - sve da se vidi odakle to ide, ko i sa koliko to finansira, ko je zadužen za `promociju`, baš kao što se traži za robu u prodavnicama...
Preporuke:
7
0
51 subota, 02 januar 2016 04:49
DrJelaBisic
Ne daj Boze dA su pretstavnici bilo koje verske zajednic,bilo koje religije dosLi u Osnovnu skOlu "Moma StanojlOvic"u Kragujevcu(ili bio koju drugu nasu skolu)i propovedali deci svoju religiju.Medjutim,posto JAZAS propoveda religju nasih okupatora,koja se nama namece(da bi promenili svest),koja je religija nasih vlasti i vladara-onda ce takvih dogadjaja biti sve vise i vise,a vi,dragi roditelji,saljite decu u takve skole,i verujte da je sve negativno sto se u tim skolama dogadja slucajo,i da ce se ukloniti vasim mlakim protestima.Ovakvi postupci,po svim kriterijumima,spdaju u verbalno seksualno iskoriscavanje dece.Ceo(Zapadni)svet kritikuje(sa pravom)muslimane zbog ranih(decjih)brakova,a u Spaniji je ono sto se zove"age of consent"(godine kada dete moze da pristane na polni odns)12g.Kod nas je to 14 g,a brak ne moze da sklopi osoba mladja od 16.Znaci da dete moze da pristane na polne odnose,a ne moze da sklopi brak(da se zakonski zstiti brakom).
Preporuke:
4
0
52 subota, 02 januar 2016 09:34
Milentije
Najbolje je kad zagovornici veronauke u drzavnim skolama, inace do jednog antizapadnjaci i protivnici evropskih integracija, posegnu za argumentima tipa "u Nemackoj veronauka obavezna", " u civilizovanom (zapadnom) svetu veronauka je oduvek u skolama" i sl...
Preporuke:
1
5
53 subota, 02 januar 2016 10:37
Milentije u pravu ste
Kao što vidite po istraživanju NSPM broj onih za EU i onih protiv se skoro izjednačio.
Za EU su dve grupe ljudi: prva i veća grupa su oni koji smatraju da će ulaskom u EU postati bogati kao Nemci, a druga manjinska grupa ljudi je nasela na propagandu u kojoj su Srbi deo zapadne civilizacije i misle ako uđemo u EU postaćemo Nemci.
Ova prva grupa se smanjuje protokom vremena i dok se ona smanjuje, ova druga postaje sve militantnija. Dok na prvu grupu deluju racionalni argumenti, druga grupa služi svojim gospodarima "svom dušom, srcem i telom".
Slažem se s vama da onima koji su prihvatili norme i merila tuđe civilizacije (zapadne) ne treba ništa dokazivati argumentima, jer oni na njih ne deluju.
Preporuke:
6
0
54 subota, 02 januar 2016 19:22
Umpalumpa
Igore, mora da se ukine veronauka. Kako drugačije da se Srbi preobrate u protestantizam. Pa da im neko predaje protestantsku veronauku, shvatili bi da naš premijer nije nikakav protestant i da nema pojma o protestantizmu. Drugo, shvatili bi da Maks Veber nije teolog, već sociolog. Treće, shvatili bi da je naš premijer prekršio zakletvu Šešeljevoj stranci, ali i da se jedan protestant uopšte ne zaklinje.
Preporuke:
8
0
55 ponedeljak, 04 januar 2016 15:51
Gordon Jončić
Ko predaje veronauku u školama širom sveta. Da li to moraju da budu sveštenici. Mogu li studenti učiteljskih fakulteta da izučavaju taj predmet pa da ga kasnije kao učitelji predaju učenicima. Ovo bi približilo sveštenike narodu. Kako. Skinulo bi ih sa državne jaslice. Na taj način bi narod direktno uticao na sveštenike a indirektno na vladike.
Preporuke:
1
0
56 ponedeljak, 04 januar 2016 18:27
DrJelaBisic
Razmislite iskreno,svako za sebe,i vi koji ste vernici(bilo koje religije)i vi koji ste atisti:Sta bi vise voleli,da Vase dete od 10 ili 12g uci u skoli veronauku ili kako da namesti kondom svom partneru?Mnogi,koji su ucili veronauku odbacili su to ucenje,postali ateisti,i nikakvih stetnih posledica od ucenja price o Adamu i Evi ili drugih slicnih,nisu imali.Odbacili su ih,i smejali im se.Ili postali vernici.Oni koje u tim godinama uce da namestaju kondom-mogu da budu pobednici skolskog takmicenja u toj vestini.Donese vam dete nagradnu medalju u namestanju kondoma,i vi se sa tim hvalite po komsiluku.Bas lepo.
Preporuke:
5
0
57 utorak, 05 januar 2016 02:32
ZEMUNAC
Samo da dodam komentar,jer me bas nisu RAZUMELI,jer sam citirao Marksa.Nisam ateista,ali je vazno da SPIRITUALNOST,koja je smisao zivota,ne prenose priuceni profesori,nego pravi spiritualni lideri,KAO ZIVO I HUMANO ZNANJE.Primer Vatikana,gde je jedan od proslih PAPA,narucio masinu za ekspreso kafu,koja vredi 30 000 dolara,govori o farisejima cak i na celu crkvene organizacije.Zar riznica i agenti i politika imaju veze sa bozanskim u coveku?Covek,kada sazri,moze I TREBA SAM da trazi duhovna znanja,ali je vazno da izvori budu KOREKTNI.BAS ovi trenutni verski ratovi govore koliko se ideja o nenasilju i ljubavi medju ljudima,pretvorila u mrznju,sto je suprotno cilju dobrote i nenasilja.KO je zaista spiritualan i human,NE MOZE DA UBIJA u ime svoje vere!
Preporuke:
4
0
58 utorak, 05 januar 2016 19:47
DrJelaBisic
"I pop je covek"-srpska narodna poslovica
Preporuke:
1
0
59 sreda, 06 januar 2016 01:16
Bob
@Pravdoljub

Naravno, ti si primer kako se razvija i neguje kritičko mišljenje, šta li već napisa. Takvi kritički mislioci kao ti i redudu poslaše milione u konclogore, e ne bi li zatvorenici razvili kritičko mišljenje. Jade ljudski i kritički. Sramota je s tobom biti na istom mestu.
Preporuke:
2
0
60 sreda, 06 januar 2016 08:24
radomir
Svaka časta na tekstu.Ali pored ministra prosvete koji urušava i Srpsku pravoslavnu crkvu je i patrijarh irinej(namerno pisano malim slovima).
Preporuke:
1
0
61 četvrtak, 07 januar 2016 05:38
Mladen Barbulović 1
Dragi g. Stevanoviću

Slažem se ja sa Vama u vezi toga da je srpsko školstvo degradirano i da je cilj onih koji donose takve "liberalne" zakone degenerizacija stanovištva. Razlog tome je jednostavan, a to je činjenica da srpskim zemljama ne vladaju Srbi, već agenti gospodara sveta, kome nije u interesu napredak bilo kog naroda, već degenerizacija čovečanstva. Međutim ne slažem se sa Vama kada kažete da je ispravan obrazovni sistem koji se zasniva na tradicionalnim vrednostima srpskog naroda, gde je vreonauka stožer. A to iz prostog razloga, jer pod tradicionalnim vrednostima srpskim podrazumevate pravoslavlje i tzv. svetosavlje sa svojim tradicijama, isto kao što su katoličanstvo i kult Alojzija Stepinca, integralni deo hrvatskih vrednosti.

Da bi veronauka, kao obavezan predmet, bila u skladu sa ustavom, štivo, te nastavnički kadar bi morali biti prihvatljivi svakom građaninu, bez obzira na versku i etničku pripadnost, te ideološku opredeljenost roditelja.
Preporuke:
0
0
62 četvrtak, 07 januar 2016 05:42
Mladen Barbulović 2
Da li mislite da je tako nešto moguće u Srbiji?
Ili ste mišljenja da Katolici, Muslimani, Adventisti, Jehovini svedoci, ateisti, Budisti, Hinduisti, trebaju biti primoravani da u školi obavezno pohađaju "svetosavsku" veronauku, koja će ih učiti da obožavaju krst (idolopoklonstvo), da je Isus Hrist rođen 25. decembra odn. 7. januara (što nije tačno; datum isusovog ređenja nije poznat i božić je paganska svetkovina), da je Sv. Sava na nebu kod Boga i da čuva Srbe?
Ja potičem iz srpskog naroda, hrišćanin sam ubeđeni, što znači da verujem u Boga Tvorca, očekujem ponovni dolazak njegovog sina Hrista, koji će zavladati zemljom i u uskrsenje mrtvih. Za mene je Sveto pismo Božja reč i jedeni relevantan izvornik informacija o Bogu Ocu. Sve što krši biblijske propise, je za mene antihrišćansko. Iz tog razloga sam napustio pravoslavnu crkvu još pre nekih 8 godina. Ne pripadam ni jednoj verskoj organizaciji, kažem samo je Biblija relevantna, ali je moj hrišćanski način najsličniji Jehovinim svedocima.
Preporuke:
0
2
63 četvrtak, 07 januar 2016 05:44
Mladen Barbulović 3
Ja kao roditelj imam prava da svoju decu vaspitavam u skladu sa svojim načelima, to znači da im mogu zabraniti prisnije druženje sa decom koju ne smatram hrišćanskom (nrp. pravoslavci, katolici), mogu im zabraniti da učestvuju na svetosavskoj priredbi, ili zabraniti odlazak na ekskurziju u neki manastir.
Ali kako bih ja mogao svoju decu isterati na pravi put, ukoliko bi mojoj deci država naredila pohađanje neke "svetosavske ili ekumenističke veronauke"? Kako da moje dete na kontrolnom testu odgovori na pitanje -kada je rođen Isus Hrist-, a da pritom ne slaže?
Čak je i ova đačka zakletva kojom ste obogatili svoj tekst, antihrišćanska, jer je Isus Hrist svojim sledbenicima izričito zabranio da se kunu i zaklinju (pogledati Bibliju Matej:5, 33-37).
Da li biste mi mogli odgovoriti na ta moja pitanja?

Čisto sumnjam, pa ću Vam ja reći kako sam rešio taj problem: nemam dece niti ih planiram. Jer je loše vreme.
Preporuke:
0
2
64 četvrtak, 07 januar 2016 18:01
Flavije Galerije
vjeronauka djecu uci i o postovanju, medjuljudskim odnosima, lijepom ponasanju i mnogim drugim stvarima koje mladima nedostaju...
Preporuke:
3
0
65 petak, 08 januar 2016 02:55
Autor
Poštovani gospodine Barbuloviću,

Pre svega da vam drago mi je da ste tekst pročitali, i da imate određena pitanja, na koja ću ja pokušati da odgovorim. Zamolio bih vas samo, pošto mi je jako nezgodno da vodim konverzaciju preko komentara na sajtu, jer postoje ograničenja koliko karaktera mogu da otkucam, da mi ostavite ovde vaš mejl, ili neki drugi kontakt, kako bih mogao da vam odgovorim na pitanja.

S poštovanjem Igor Stevanović Orelj
Preporuke:
1
0
66 subota, 09 januar 2016 15:17
DrJelaBisic
Srbi moraju da odluce:da li je u njihovoj(gradjanskoj)drzavi religija privatna stvar,do kraja,i u tom slucaju drzava,pa i drzavne skole i skolski programi nemaju nista ni sa kakvom religijm.Ili je religija priatna stvar,ali gradjani-poreski obveznici imaju pravo da u okviru skolstva koje su platili traze i uceje o religiji,kojoj pripadaju.(i nadam se da se u Srbiji ne izucava u skolama samo veronauka SPC,vec sih priznatih(tzv tradicionalnih)religija)(U sta ne spadaju(jos uvek)Budisti i Hinduisti)Kada se odgovori na ovo pitanje-sledi finansijska konstrukcija,koliko ucenje religije u skolama kosta,i da li su gradjani u vecini,spremni to da placaju,ili misle da ce njihove religijske zajednice moci to bolje da izvedu.
Preporuke:
0
1
67 subota, 09 januar 2016 19:07
Mladen Barbulović
Ukoliko želite, možete mi poslati mail na
Ova adresa el.pošte zaštićena je od spam napada, treba omogućiti JavaSkript da biste je videli

Unapred hvala na interesovanju.

M. Barbulović
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner